November 22, 2012

bila boring buat apa??

salam..

lama x updet..

cuti panjang dr deepavali sampai mggu dopannye..

huih lama tau..

respek kat suri rumah mcm tabah aje dok rumah.. teringat kat mak.. sobss

bile cuti lama, kerje aku adalah berkemas..

kejap2 sapu, kejap2 komeh..

dah biasa cuti pack 2 ari so kemas pun beria2 mcm cuti 2 ari. stat jumaat mcm masak non stop..

malam khamis prepare soto. papa pulak terbeli ayam kampung liat mcm seliper, so berjam2 aku terperuk kat dapur.. i hate u abg jual ayam.. i blacklist u now..

lepas tu sempat buat bergedil daging, kakak aku cakap mcm sedap sbb aku grill dlm pemanggang ajaib mcm steak katanya.. hihi.. minyak pakai sesudu kecik aje kot.. yelah yelah.. dulu aku buat tak sedap..(tiba2)


so sume siap masak mlm, jumaat aku panaskan aje..

habis jugak soto ayam liat aku tu.. iyelah abun might say, "takdo masakan yg lebih mencabar ko ma??" "abun, kawan kau ni kan pemalas, baru tau ke.."--->monolog dalaman..

itu pun nak buat bwg goreng papa mencelah dlm prosiding, "krg mama penat krg camne?".. iyelah sambil keluh kesah ayam liat cam seliper nk pulak buat bwg goreng.. papa kata boli yo..

pastu mggu ikan sedunia sbb ada org sunat, masak.. masak.. ikan pindang, ikan bakar.. bangun pagi anakanda berzikir lapar.. lapar.. haihhh

masuk ari isnin papa dah tade so boring maksimum:

novel - dah abis baca (PS i luv u & message to ur heart)
kemas - 314 ribu kali

so buat pengemasan yg dah lama nak buat .. komeh bilik along..

bilik dia x delah sepah sgt, ari2 pun kemas, cuma aku ni cepat bosan ngan susunan brg2 tu..

dan dia pulak nak buat ala2 toy museum..

so.. first day (dia susun sendiri. aku mandur):


second day (selasa), beli lemari buku dan amik meja ica buat cam library pulak. yelah anak2ku. setakat ni mainan tu masih kekal mcm tu. main letak balik. taktau sampai bile leh tahan.



dan x dilupa library aku jugak disusun di dalam bilikku, buku byk hilang remaja2 pinjam......(cry)

aku mmg suka library.. mmg cita2 nak ada private library di rumah. mlm2 cuti layan feeling baca novel romantik.. buku mcm menenangkan, masuk dlm kehidupan orang lain..

pas ni deco guest room----> sgt padehal utility room kikiki..

dan my lil home office.. i ada ofis kat umah u all..

kocik je tp cam happy sbb ada.. konon organized le sgtttttt..

k bai

2 comments:

  1. hihi jom mai umah aku kasik dekorasi sket..

    ReplyDelete
  2. eh eh...geng semelaka laa...me likey organized2 ni..=)

    salam kenal! =)

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..