September 13, 2012

raya 2012 (episod 1)

salam..

tau dah terlambat.. nak jugak tulis.. tak kira

raya taun ni kira plg teratur meskipun dihimpit pelbagai dugaan cehwah..

teratur sbb baju raya aku da siap awal. cuma baju adik gemok aje beli last, sebab 2 pasang baju kurung dia dah pakai sejurus balik dr kedai kak roy tkg jahit..

baju abang juga last minit ah takpe bazar ramadan byk. kesimpulannye pakaian gegurl di rumah dah siap dulu kakaka. dak papa biasa tu tawaf dataran pahlawan dan mahkota parade before raya. dia mcm habit tau beli last minit lepas tu ala2 cerewet aku paksaaaaakan beli jugak baju kalau tak takde baju raya kasut raya jer ada acaner tu.. lepas tu kalau awak tu free ajer masa nak window shop xpe, ini tgk house window je tetiap hari, ok, tak kelakar..

aku gembira sbb balik kg awal taun ni. yahoooo.. masak2.. malamnya ayah aku x sah x mengadakan acara bertakbir raya di rumah menandakan kesukuran anak2 gemok dah balik kah3x.. lepas tu cara susun atur mesti ikut cara dia jgn x kene alamat tido luar lah kau (dululah..)

(tgk tu aku susun cawan teh mcm bertingkat mcm kat hotel. lauk kari itik, rendang ayam, ketupat, lemang. ayah puas hati, pengalaman 32 taun jadi anak bapak aku. kalau x reti jugak, haruss kau kene pelangkung)

(ketibaan jemaah mesjid)

(upacara main mercun lepas takbir. adik beradik aku mmg pembawa ciri2 x bagus kat anak aku. nasib adik gemok takut nak dekat)

lepas tu raya kali ni aku mandi pagi. selalu lepas org pi masjid kakaka. iyelah aku dah insaf skrg.. ikut nasihat MK. masehhhhhh. MK mandi kul 5:30 pagi raya.. harkkkkkkkkkk (tercekik)





l
(mak ngah si penjawat kerajaan yg pemurah belikan baju raya, bagi duit raya byk masehhhhhhh)

tp kesian tau dak adik, disebabkan peel dia yg suke terus pakai baju raya/jalan hari2, kitorg sorokkan baju/kasut raya dia. bila balik kg, yg abang show off baju2 raya dia kat kakak aku. yg si adik, bila mak ngah dia tanya "mana baju raya ica?".

lalu ica menjawab penuh syahdu, "ica takde baju raye. mama x belikan ica" sambil menggeleng2kan kepala beliau seraya berzikir..

kesian anak aku. feeling2 mak tiri pulak aku. haih takdelah baju dia sume aku sorokkan..

bab mengambil gambar keluarga tu biasalah horror..

-bersambung-(tiba2)

next episode:

(kemain cantik kaki kau berurat belulang gitu tunjuk kat belog haih.... ala biasalah nak tiru gambar org haha..)

2 comments:

  1. aku mandi awal sbb nak cantik cepat2. nak cantik dulu dari semua org. hehehe...aku kan tamak. semua nak dulu

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..