June 27, 2012

kenapa jerry dibenci tom

hi quick update haha..

kenapa gaya tajuk kau gitu..

takde gini citernya.. suka taww citer gaya makcik2 mengumpat kah3x..

last 2 weeks abg ipar aku demam teruk. tiba2 demam. gegel2 teruk. dr petang selasa malam terus collapse, terus pak mentua bawak pi spital. admitted. tp tak boleh detact pasal pa demam. yelah biasa boleh check kan viral fever ke.. tekanan darah semakin turun, mata berpinau2, jalan dah x tegak lagi, tak boleh drive.. keluar sabtu. ingat ok lagi teruk. tp since dia ada masaelah slip disc, rujuk le pakar tulang, sebab kesakitan tu menarik2 di kaki kanan. apekah.. dah le demam panas, sakit kaki pulak..

adalah ngeri ok kalau kau seorg bapak, anak berderet 3 org sume dah sekolah, kau pulak sakit teruk, yg anak2 pulak x leh bapak takde kat rumah. sebab aku penah masuk wad gini, aku boleh rasa kesakitan perasaan bila anak2 kau di rumah...

sekali balik, tak ok jugak. pegi hospital balik, tekanan darah makin turun, rujuk satu dr general medicine, so dia bagi satu hipotesis (betulke perkataan ni, suke bombastik aje tawww)

abg ipar aku maybe terkena kencing tikus..

aku masa tau terus beristigfar sebab yg kena ni biasa mmg terus padam. macam din beramboi, izwan pilus. so aku pernah baca pasal virus ni biasanya ada pada air minuman dlm tin. so jumpa plak dlm fb, itu adalah punca utama dia..

nasib baik dpt detact cepat, dan nasib baik masa sakit seminggu sebelum tu dah masuk emergency, so dr dah kasi antibiotik, walaupun x elok tapi at least badan dia masih bertahan..

so sejak dr detact tu, antibodi yg sebenar dah dikesan, dibagi antibiotik tu 3 hari, virus dah mula affect buah pinggang, tapi baru peringkat awal. gile betul tikus ni kenapa beracun sgt...

so dr. tulang yg mula2 tu kena sound gak dgn dr ma, general medicine ni, sebab kenapa tak rujuk pd dia awal2. kenapa lepaskan aja org balik even tekanan darah semakin turun. bagi aku itu medical negligence kalau jadi apa2 pd abg ipar aku..

so seperti fairy tales, syukur lah takde apa2 jadik so aku selalu ingatkan:

1. trust your instinct;
2. kalau rasa sakit lagi, jumpa aje dr. in this case, kau masuk byk kali pun x pe. drpd kau xde lagi kat dunia ni. doc pun manusia jugak akan buat silap.


so sebagai inspektor sahab tak bertauliah, aku ada tanya, memang abg ipar aku ada minum air tin ptg selasa tu, lepas dia ingat2 balik, memang lepas minum tu dia straight demam panas teruk. paling tragis, dak papa yg beli air tu. dorg minum ramai2. bygkan dalam dekat 8 org yg minum, yg abg ipar aku punye aje tercemar dek kencing jerry ni..

bayangkan kalau dak papa kena..

dan air mata pun berjujuran........... tiba2 buat drama..

aku syukur semua selamatttttttttt. tuhan aje yg tau perasaannya. so cuci bersih2 apa2 aje brg yg kita ragui okeh.. bye..

3 comments:

  1. Assalamualaikum Diana cyg

    hehehe...tom & jerry ya...fav kak Nur tau!!Oh rupanya cita lain ya....akak tersilap..hehe.

    Diana,selamat berpuasa syaaban jika diana berpuasa...dh siap bershopping belum tuk raya belum??

    ReplyDelete
  2. aku rs maybe antibodi abg ipar kau lemah tu sbb dia sorang je yg kena dlm 8 org yg minum tu..tp takut aku dgr psl air tin pon boleh kena kencing tikus..aku ingat air sungai atau air kolam je..pasni aku x nak dah beli air tin..

    ReplyDelete
  3. kak nuridah: hihi tertipu ke.. puasa kak, puasa ganti haha last day.. selamat posa kak i luv u
    zaira: aku rasa tin abg ipar aku aje yg kena. tp mmg betul kat fb byk tag pasal ni. kena hati2 x kiralah ir kotak ke tin ke basuh bersih2..

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..