March 30, 2012

i think i need a book now...(dan cerita tiada kaitan)

salam..

satu rahsia aku adalah bila aku tension, aku perlu membaca..

pehh macam terpelajar sgt keh3x.. padehal tgh marah harap org bawak makanan kegemaran ke..

macam kat spital tu, habis operation pukul 11 tghr. sampai wad pukul 1. ubat pelali abis pukul 3 bangun membuta wah gigih pegi kedai buku kat bawah beli magazine dan suratkhabar. hidung berbalut pulak. bukan balut biasa okeh, siap ada kapas sumbat kat dalam lubang idung lepas tu ada benang dia tampal kat atas idung nanti senang nak tarik. kau mampu? tak sanggup pulak nak upload gambar di handphone..

siap tanya dak tan katil sebelah nak kirim apa2 tak, gaya macam sihat sgttttlahhhh..

iyelah aku dah tanya nurse boleh turun ke idak, dia kata ok..

iyelah org ramai melawat dormmates (wah ape kau ingat ni asrama mrsm ke?) yang aku pulak bangsa siang tak nak membuta kalau tak dibagi ubat tido. tanya nurse doktor aku masuk lagi ke petang tu, dia kata tak kot, pasal doktor s (nama dirahsiakan) dah cakap nak balik awal sebab pagi tadi dia dtg awal. kesian doktor s, mesti tertekan jugak nak operate aku sebab soalan2 ditanya menyamai peringkat phd, aku siap nak pesan, "doktor tolong buat betul2 sebab kerja saya memerlukan kehadiran hidung"(apa kaitan langsung tak reasonable krg nampak bodoh)

tapi akhirnya aku cakap "doktor betul2 boleh sembuh ke ni?"

dia bagi jawapan yg paling melegakan "insyallah ya".

sampai operation theatre dia langsung tak bercakap dgn aku, ingatkan nak ambil mood macam penyanyi ke apa, sekali wah bantai berborak pulak dgn dr chong, doktor bius. aku rasa dia malas nak berbual ngan aku krg dibuatnya aku nak jadi ratu drama, terus pesan, doktor tlglah buat betul2, sebab saya ada anak kecik, terus air mataku berjuraian. dahlah guna alasan sama nak keluar awal kah3x.. sekali dia nampak anak2 aku berlarian kat spital ketawa dia tengok dak adik maka pahamlah dia keaktifan anak2 aku yg memerlukan 2 penjaga sebagai pemantau..

sekali aku pergi kedai buku jumpa nurse doktor s, dia tanya, kak boleh ke jalan2 macam ni nanti bleeding nanti doktor tahan lamaaaa tau kat hospital. terus insaf malamnya sampai besok tghr dok dendiam dalam bilik..

yg aku merapu ni kenapa berbalik kepada topik (confirm repeat paper bm spm akan fail) aku skrg nak ke kedai buku. nak beli buku. kenapalah dekat ofis aku ni takde popular? kenapa popular sebab aku ada diskaun kad. ooh anak2 esok jom kita ke kedai buku. tensi sungguh rasanya..

kenapa tensi. lenkali cerita baiiiiiiiiiiiiiiiiii..

1 comment:

  1. patutlah ko jadik loyer..psl ko suka membaca..aku lak suka baca blog ko jer ptt ar x jd loyer tp jd loyar buruk HAHA


    kerja aku pon memerlukan kehadiran hidung HAHA

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..