December 21, 2011

yesterday

assalamualaikum..

sekarang selalu sakit kepala, mungkin x cukup tido. bila pakai spek, rasa x selesa pulak. pakai lense mata kena infection. hmmm.. ni semua gejala penuaan ke atau apa..

semalam birthday telah memulakan hari dgn tugas tak dirancang sama sekali..

lalu depan sekolah along, nampak banyak kereta. ada poster tp dasar rabun tak nampak. so turun untuk tgk dekat-dekat. rupanya hari pembelian buku. hari tu dah ambik borg orientasi takde pulak diberitahu. ingat beli 30hb ni. tanya pak guard mmg betul boleh beli buku.

tgk wallet nasib ada duit baru withdraw semalam so teruskan.

so bermulalah beratur, amik no giliran, bayar PIBG, beli buku latihan. mmg tak reti apa2 asik tanya kakak depan nasib dia ok. tanya mana dapat list buku, mana dpt no giliran. siap confess:

"anak saya baru darjah 1 kak"

haaa.. oklah tu. lama2 biasalah dia cakap..

dekat sejam beratur dengar keluh kesah ibu bapa.

teruja rupanya along kena pakai tie pegi sekolah hihi yelah time aku sekolah manale budak lelaki pakai tie bagai. pengawas adelah..

beli badge 5, tie 1, tracksuit 1, tshirt 1, buku latihan. byk buku cikgu akan bagi di kelas. habis rm130. aku pikir ada yg bayar anak 3-4 org tu mesti terasa jugak. ini anak sorang bolehlah rileks sikit sebab mmg bulan2 dah biasa byr yuran tadika.

sampai ofis bertalu-talu org call masalah di ofis. setelkan mana boleh.

mak aku so sweet di subuh gajah dah call cakap happy bithday. sebab dia kata dia takut lupa. sebab last wikend aku dah pesan, "mak jgn lupa besdei ana selasa tau".. hihi, mum is like gift from heaven kan...

dan juga call, sms, fb message kata happy birthday. tidak dilupa kak sue yg dah hantar parcel seminggu awal. tq semua.

so oleh kerna dak papa sibuk, aku plan utk amik half day jalan2.

sekali papa call kata nak tgk ombak rindu tak?

aku pun onnn jaa..

ceritanya best. tp aku tak menangis. cuma bergenang je beberapa scene. maybe rasa menyampah dgn aaron ajis yg pukul bini, or rasa kenapa kening maya karin tajam? pelakon2 mmg mantap mmg ceritanya best aku salute. lisa surihani the best..

lepas tu kebuluran pi makan kat foodcourt. sambil jalan kat parkson papa kata mesti org ingat kita tak kawen lg maaa... sebab ramai couple2 keluar dr panggung..

tgh makan kat foodcourt jumpa kwn lama papa. papa kenalkan aku ni wife dia.

dia tanya "dah berapa lama mendirikan rumah tangga?"

papa kata eh dah ada anak 2 dah. anak dah nak sekolah taun depan.

eh ye ke.. papa kata kenapa nampak mcm baru kawen ke?

dia kata aahhhh...

hihi nak tersembur aku makan bihun sup utara tu..

adoiii bang, buku tulis anak bersusun-susun dlm kete..

boleh pulak perasan sekejap kitorg laki bini neh kah3x..

aku ckp lain kali ckp jer baru kawen 20.11.2011 ari tu hihi..

kdg2 aku pi tempah baju kat masjid tanah ari cuti, auntie tailor kata u ni student kolej kan?

aku yekan aje..

student pun studentlah auntie. janji baju siap..

adoiii, lagi tua, lagi kubur panggil nak perasan muda kah3x..

kasi can maa, yesterday was my birthday kannnn..

ok bye..

1 comment:

  1. hepi belated besday ana... moga jd yg terbaik!!! i lebiu....

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..