December 1, 2011

a mother's dilemma

assalamualaikum..

hai..

rindu pulak kat denny, si pemerhati penulisan aku kih3x..

boring la ni. takde apa yg menarik pun lately..

rutin mcm biasa aje..

cuma aku sgt perlukan a quiet weekend, sebab byk benda nak setelkan skrg.. nak kemas, pack up..

quiet weekend bermakna aku x ke mana2 event, kawen ke, besdei ke, balik kg ke, apa2 jelah.. sebab kalau ada event tu aku akan terset otak aku kena kemas rumah semua2 kerja ni before event2 tu, pack beg baju, gosok baju etc..

sabtu pagi akan dimulakan dgn ke taman permainan dgn anak2, atau ke library, lepas tu mesti makan aiskrim bertiga.

along selalu cakap hari sabtu adalah sgttttt istimewa sebab we all akan keluar bertiga nyanyi2, happy2 naik kete. obviously jugak sebab x sekolah, takde latihan kena buat, tv and play station time..

balik rumah kalau rajin akan buat apa2 kerja2 dgn dorg konon kreatif potong sana, gunting sini, main beskal sampai penat, pedang2, tembak2..

aku masak sabtu dalam pukul 12 tghr gitu..

pukul 2/ 3 papa balik akan bwk dorg pi rumah atuk/bwk pi cuci kereta2 sampai petang..

masa ni aku akan berkemas habis-habisan..

alihkan brg yg aku nak kemas dekat seminggu x bergerak2 ada jugak kat tempat tu..

bile abis jer kemas2 buat air nescafe kalu ada bread pudding fuhhh.. fuhh.. nyaman sgguh. tp lama dah x buat sebab menggemukkan T_T

dan sewaktu nak habiskan air nescafe tu biasanya anak2 aku dah balik dah hehe..

tq papa sbb dia mmg tau aku sgt2 perlukan masa 2-3 jam tu bersendirian. bukan berehat ye, tp berkemas.

ohh jgn risau, papa juga ada masa dia akan pegi lepak dgn geng2 dia, geng2 kete control dia. so kira adillah kan..

malam kitorg akan keluar makan, lepas makan mesti budak2 ni akan tido dlm keta sebab seharian berjalan, bermain. so masa dorg tido dlm kete, aku n papa akan jalan2 pusing 1 melaka town, tgk org, tapau satay celup, jagung bakar, buah potong, makan dalam kereta, sambil bercerita tak sudah2 angan2an kitorg, nak rumah cantiklah, kete cantiklah, diselang selikan dgn gosip2 hangat.. hihihi..

aku harap sgt weekend ni adalah my quiet weekend with my family

aku sanggup korbankan tengok masterchef just to hang out dgn my family..

tambah ahad adalah shopping day yahooo..

so itulah dilema aku, aku rindu masa utk diri sendiri + keluarga.

sekarang nak pergi kedai potong rambut pun takde masa okehhh..

apa2 pun syukur ada kerja, ada rezki tuhan bagi..

semoga dipermudahkan semua..

amin...

1 comment:

masa untuk bersuka-ria..