September 7, 2011

untuk masa yang dipinjamkan

salam..

aku terbaca ni dr magazine lama..

terasa seperti menusuk ke hati..

"membasuh kesalahan silam amat penting diberi perhatian. Jika dengan Tuhan, usah bertangguh bertaubat; jika dengan manusia carilah orang berkenaan dan selesaikanlah.

jiwa yang tenang adalah jiwa yang tidak berbuat salah, bersih dari sebarang dosa. Pada usia yang meningkat, ketenangan adalah pertaruhan yang mesti diambil.

Tanpa ketenangan, adalah gambaran kesusahan pada alam seterusnya. Alam itu penuh misteri yang mana situasinya banyak bergantung pada bagaimana usaha di sini-di alam nyata ini.

Tanggungjawab setiap insani. Lalu perjalanannya tidak terhitung. Moga Allah memberkati setiap langkahmu"

-dipetik dari buku Cipta Syurga di Hati, Dr HM Tuah Iskandar.

-start dah tua ni, aku mula remove mana2 kawan di fb yg memeningkan kepala. ada yg guna fb nak berpolitik. udah namanya laman sosial apa ke jadah le nak dimomokkan isu2 politik. kalau liberal takpe jugak, mintak/dengar pendapat org ke. ini mmg dah stick dgn 1 pendapat so bye2..

-ada jugak nak bercintan cintun geli geleman kat fb.kalau muda tu x pe jugak. ini umur tu dah tua, dah le ala2 skandal, lomah betul.. so bye2 jugak

-rasa bersalah bile dalam hati ada timbul2 kebencian nak kena remove org dr fb. 1st time aku remove ada satu seller online yg haru-biru. aku penah beli berpuluh2 brg online ok tp ini mmg horrible nak menyalahkan org je..

-i miss my old friend nadia yg dah lupekan aku. selalu sgt teringat kat dia tp dia mesti dah x ingat kat aku. well, masa memisahkan..

-semoga Allah memberkati langkah kita.. amin

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..