May 18, 2011

nasi ayam MK


haiiii semua..

salam..

seronok betul cuti hari selasa ye..

smlm setelah setahun 5 bulan akhirnya dapat jugak buat massage aromaterapi kat rumah.. dr adik lahir sampai sekrg takde masa nak berurut lagi..

lega.. akhirnya jumpa tukang urut yg murah, boleh dtg rumah dan mulut ok iaitu peramah tp tak over d limit. itu penting.

pas tu sebagai memenuhi request papa masak daging masak lomak cili api. pas tu kesian pulak budak 2 org tu takde lauk, masak sup sayur bersooh hoon, pas tu prepare simple acar.

lepas tu, aku rasa nak meraung, "tlglah keluarkan aku dr dapur ni" sebab dr pagi terperap kat dapur, masak memasak, cuci kuali, periuk, dapur etc.

pernah tak korang rasa cam aku..

mcm hari cuti rasa macam terjatuh ke lembah yang dalam sebab kerja kat dapur yg tak habis2. eh kenapa aku paranoid gini. maybe dah biasa bekerja jadi tak boleh ada di dapur lebih dari 2 jam.. sebab bila cuti, aku sentiasa ada plan ok lepas ni nak masak apa, pas tu nak masak apa lagi, ikut apa brg ada kat dapur. lagi2 kalau ada special request terus tak sampai hati.. tp tulah aku akan keletihan malam akan Zzzzzz awal..

lepas tu semalam siap pelik kenapa takde cerita hindustan masa take-a-break lepas masak pukul 2 lebih.. eh.. ko ingat hari sabtu ke wei semalam. semalam kan selasa. dasar minah hindustan..

ok gambar masak takde sebab hantar kamera servis.


cuma ada gambar ayam utk nasik ayam MK ari tu. biasalah gambar nasik, sup, kuah lada takde sebab tunggu dak papa beli lada di wilayah hartfordshire, belgium. eh adake wilayah tu. maksudnya dak papa beli tu balik lambat le.. hehe..

kali ni aku ikut betul2 resipi MK, guna butter tumis bwg semua. selalu aku guna petua ibu dia, guna apa yg ada, dgn motto, "kito yang buek dia, bukan dio buek kito". tambah serbuk kunyit secubit kat beras so mcm pro-pro lah pemasak nasik ayam ada kuning2 sket wakaka.. gile perasan.. perasaan 'perasan' tu perlu ye utk galakkan memasak.

nasik ayam MK seperti biasa habih. resipi dia seperti biasa senang lagi mudah dimasak utk golongan ibu2 bizik yaaa...

ok see ya later girls..

resipi sila bepergian ke blog to cook or babble search nasi ayam. takde masa nak taip hehe..

papai

3 comments:

  1. eh..hehe..aku tiap hari terdampar ke lembah yg dalam..jd bila cuti no masak-masak..aku nak makan luar..hahaha

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Diana,

    Sihat ke? Wah sedapnya kak nur tengok ayam tu..rasa mcm nk cekup aje dari sini...hehe.

    ReplyDelete
  3. Malulah ana. Selalu sgt disebut2 resep aku. Walhal saya amat malas nak masuk ke lembah itu juerm mmg selalu wujud perasaan 'bebaskan aku dari dapur ini'. Bilalah budak2 ni nak kenyang ni.dah kecut2 tgn memasak cuci pinggan segala. Hehehe. Tp aku pasrah.....ngehhh

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..