April 12, 2011

it s been 8 years


(10/4/2003)

salam hai,

tadi receive a phone call. pasal a fellow junior baru hari ni being called to the bar..

called to the bar ni maksudnya satu upacara di mahkamah mendaftar masuk dan diterima masuk sebagai peguam lah..

rupanya dah 8 tahun iaitu pada 10/4/2003 aku called to the bar.. aku tak ingat langsung..

selalu org musykil why call to the bar..

actually bar ni dipanggil bagi golongan kepeguaman lah.. majlis peguam @ bar council..

manakala bench pulak dipanggil kepada golongan kemahkamahan, the judiciary etc.. yelah tempat hakim duduk kan lebih tinggi dipanggil sebagai bench..

dulu selalu wakil netball dapat t shirt sponsor tulis malacca bar. tp aku malu nak pakai even pegi kedai sebab krg takut org ingat hey budak ini pakai tudung tp pakai t shirt bar-bar gitu. aku biasalah emo sokmo..

so kpd yg tau, inilah cecita aku dr dulu. kengkwn sekolah aku dulu mcm MK rasanya mmg tau sebab bila kitorg jumpa di fb adalah ditanya, "ana, ko kerja apa sekarang. kerja loyer buruk. betul ke. jgn memain? betul. wah cayalah tercapai cita2 kau ana".

lawak bodoh masa sekolah yg bapak aku tak tau sampai sekarang adalah masa kat asrama, aku, MK dan beberapa puluh lagi pernah merusuh bila disuruh berpindah/ menumpang bilik org sebab ada budak sekolah lain nak menumpang bilik2 kitorg yang super duper cozy tu. tension tau org nak spm, sibuk 13x kena pindah.. kitorg merusuh macam berpiket jer sampai kena maki dgn cikgu add maths aku @ warden nama atan. maka aku abdikan nama atan itu ke atas MK ku cinta sebab tak pasal2 dia kena maki dgn cikgu atan.. (lagi teruk dari yang lain2)

atan sorry n i luv u ok.. masa tu skill mendefence aku belum didevelop lagi.. aku forever rasa serba salah kalau teringat ni..

so forever jugak si atan @ MK akan ingat aku dengan insiden ni. kah3x..

menjadi lawyer ni biasa jer. takde bender pun. takde le high profile mcm zaman p ramlee. loyer, majistret bagai..

so happy 8th anniversary diana.. dah tuo ekau wei..

dah 8 taun rupanya aku keja gini..

hihi bye..

6 comments:

  1. oit-dah boleh ambik budak chambering ler ni-aku call to the bar & club pada 2.5.2003-ha3x

    ReplyDelete
  2. Haha..lawak ana. Btw aku sikit habuk pun tk kecik hati psl ko tk defend aku lah. Dont worry. But 1 thing u should know is- i'm PROUD of u. Mesti laki aku bosan aku asyik sebut. "I ada kawan kt melaka nama dia diana, dia lawyer" Hahah!

    ReplyDelete
  3. norm: haha sama le kita wei.. rasa mcm ngeng lagi mana nak ambik chambie.. feeling2 muda gitu..
    atan: kah3x.ntah pape kita dulu ni. defensive sgt.. tulah aku mmg pilu kalau teringat kau kena marah tu.. sorry ha..
    haha mesti pak mir boring for sure..
    takdo apo eh keje gini sama jer dgn org lain..
    tq tan2

    ReplyDelete
  4. ana, aku pon igt lg kisah di tepi longkang itu.... sedih ada, lawak pon ada... tp 1 yg aku mmg sure, ko mmg beria-ia nak jd loyer n ko proof it!! congrats!!!

    ReplyDelete
  5. fara haha.. yelah mesti sampai mati pun kita ingat wei.. gile betul muda2 dah ada tendency utk merusuh wakaka.. kira kita ni ala2 shamsiah fakeh lah ni.. (eh betul ke sahmsiah fakeh bukan komunis ker haha)
    tq fara. iluv u n atan forever.d best neighbour i ve ever had

    ReplyDelete
  6. tahniah sbb berjaya merealisasikan impian dari zaman sekolah..nnt kalau aku kena masuk mahkamah ko jd peguam kau yer..

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..