February 8, 2011

manager oh manager puaka (& kisah seangkatan)

hai.. salam..

wah takder masa nak blogging skrg.. wakakak bizilah konon..

aku cuma nak update aku sedang melalui hari2 yang boleh dikira malang..

hari malang kau tau tak camne? bila ada certain situasi ko tak boleh nak menjerit kat org tu kata tak setuju, kau bodoh eh.. betullah aku mmg nak cakap macam tu. tapi dalam kereta jerlah. bukan bodoh je, semua tatabahasa puak kiri mmg terlepas masa tu. tapi tulah macam si MK cakap, aku dgn dia sama, tak reti marah orang depan2. melawan cakap adalah, itu memang aku terer, lepas tu aku blah. sebab kerja ni membuatkan aku kena restrict certain perangai aku. aku rasa semua kerja pun sama. lagi2 yg buat PR or front desk ke, memang muka manis amboiii kalaupun kena maki kaw2..

yg buat aku tension adalah org puaka tu kerja sama macam aku, paham etika kerja macamana tapi still nak pertikaikan everything..

aku kalau nak menyedapkan hati akan cakap takpe satu hari nanti tuhan akan tunjukkan mana benar dan mana salah. tuhan maha adil..

dah.. dah korang mesti tak paham..

lagi satu menyambung malang hari ni, satu dokumen yg orang kurier dr klang yg maha penting hilang pulak. so satu opis kena maki dengan banker. dari pagi cuba track dokumen tu ada kat mana. courier service pulak tak cooperate. bile call bank, cakap benda ni beyond our control, dia cakap that s not the issue. dia cakap, as long as bende tu nak dikurier kepada kau, so kaulah menanggung kesalahan tu..

apa ke bangang jadik manager bank pikir macam tu..

baru kena hayak dengan customer dokumen loan juta2 hilang nak maki lawyer gitu..

ada ke salah lawyer yg tak pernah appoint courier service tu, bile dokumen tu hilang??

opis aku takder apa kaitan, tunggu dokumen tu sampai, tak sampai2, abih salah kami jugakkah??

aku rasa dia kalau keje cam aku ni maunya darah tinggi mampus cepat..

jgnlah nak blame masalah pd orang tanpa pertimbangan langsung..

last2 dokumen2 tu kitorg berjaya track down sebenarnya dah dihantar ke opis org lain, blok lain, terus kami ambik dan proses petang ni jugak. bila call dia inform, dia cakap, oh really. ok thank you.

yeah right.. manusia manager oh manager..

that s not the issue anywway

customer is always right katenyeeee

aku rasa patut disula siapa yang buat motto gitu..

patutnya the right person is always right.. moron..

marah nampak.. wakaka.. karang semua kata aku marah..

yelah.. yelah.. aku marah kat blog jer..

tak baik karang cepat tua..

wakaka bye2

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..