February 1, 2011

tak setuju, tak suka, tak terima

salam eh tetiba tajuk gitu. actually tajuk tu based on the cerekarama yg menantu tip top kat tv3 last week. aku tengok memang kelakar, lagi2 watak laki amyza aznan. tapi baru 15 min tengok aku dah membuta biasa tu kapasiti mata sampai pukul 10 lebih je. kenkadang along yang tutup tv semua sebab mak bapak pura2 tidur sebab nak tidurkan dak adik tidurrrr terus sampai pagi hehe..

so aku memang sibuk this week. sebab one of my staff warded. buang rahim semua sebab ada fibroid sebesar 23cm. tapi tu lain kali cerita sebab takde masa..

cuma nak cerita pasal kadang2 kita pi blog org ada content yang kita tak berapa boleh terima.. so normallah kita kan ada rasa gitu. tapi aku paling nyampah bila orang dok kutuk2 terang2 kat blog orang tu macam nak menjatuhkan maruah pun ada. macam recently kat blog ibu hanis zalikha, pembaca2 nih boleh kutuk2 dia bagai, pas tu last sekali tulih kata org tu gojes lah, awet mudalah..

kau kalau tak setuju, tak suka, tak terima apa2 idea penulisan orang tu, just blahle from that blog. kdg2 org tu tulis bukan nak suruh kau baca pun. dah kau yg datang baca. nak komen lelebih buatlah secara personal via email ke, call ke. itupun kalau ada kesedaran terlebih bile semua masyarakat setempat yang fakir miskin kau dah bantulah..

blog ni macam rumah orang tu lah. ada dia jemput kau datang? kalau dah datang tengok apa patut pandai2 le bawak diri. suka hati dia lah dia nak tunjuk gambar pinggan ke, pokok ke, lauk pauk dia ke.. itu rumah dia ngokk.. cantik pulak tu rumah dia, dia sendiri, anak2 dia, lauk2 sedap, kek apetah lagi..

paling tak tahan buleh pulakk puji kalau pun dah kutuk kaw2..

so aku tulih ni sebab aku rasa ada stalker di blog aku sendiri. so kalau yang berkenaan ada rasa pelik eh kenapa nak bagitahu masak ini dan ini, takde skill langsunglah, aku memang tak heran langsung..

aku takde jemput kau datang. kan aku cakap this is personal blog..

takde kuasa aku nak menukar address blog pasal nak elakkan stalker yg memang aku tak setuju, tak suka, tak terima ni..

hormatilah orang lain, kalau nak diri sendiri dihormati

4 comments:

  1. hadoooii...marah nampak? aku tengah marinate lamb chop. whaatt? lamb chop lagi? itu je ke yg ko tau?

    ReplyDelete
  2. marah nampak cik kak..aku dah buat entri khas utk kau..pegila tengok..jangan kau kutuk aku pulak kikiki..

    ReplyDelete
  3. Mk: ialah termarah pulak sebab tgh penat wakaka

    rina:wah semua org ingat aku marah. yelah aku marah kat blog jer, kat luar tak reti kakaka. apa bende yg ko tulis tu??? nnti aku serbu

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Diana,
    Hehehe, kita pun ada baca blog Mak Nani Rustam tu... well, setuju, kita punya blog so up to kitalah kan... Diana, makin pandai memasak, mengdecorate dan terserlah menulis... kena war-warkan pada K Charylnn ni... hehehe... TC sis.

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..