October 27, 2010

sup cendawan


(*maafle skrg zaman suka edit gambar so jadik le black & white ni*)

salam..

masak sup cendawan tp maaflah tak tahu cendawan apa tu. cendawan tiramkah? jalan2 di blog kak haniliza ternampak pulak. haisshhh.. terus masak. resipi senang i main bantai jo. janji famili suka..

Bahan2:

2 ulas bawang merah-tumbuk
1 ulas bawang putih-tumbuk
1/2 genggam ikan bilis-tumbuk
cendawan sepeket-koyakkan
carrot 1/2 batang-potong baji/sukahati
tauhu 2 keping-potong kecil

Cara2:

Tumis bahan tumbuk sampai wangi
Masukkan carrot
Carrot dah lembut masukkan cendawan
last masukkan tauhu
Perasakan dengan garam
Siapppp..

sebenarnya resipi asal letak udang 2 ekor, tapi saya takde stok. so pandai2 lah korang adjust ye. bagi famili yg suka sup mmg senang. i kalau malas sgt akan buat sup abih tu dadar telur. sampai kakak i buat tuduhan melulu kata i masak telur hari2 sebab tu along suka telur. yelah.. yelah.. mungkin ada kebenaran di zaman tumbesaran along tatkala bayi, tapi lihat tumbesaran dak adik ye, dak adik makan mesti yg berlainan setiap hari. telur hanyalah side dish bukan main menu ahaha..

bye guys.. will be busy this week n nx week too..

tata..

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..