September 7, 2010

birthday girl + selamat hari raya



(*gambar atas: birthday girl hari ke 2. masa ni dia disamakan seperti mak ngah wati kerna kecomelan dan ketembaman maksimum. adakah patut?? actually sampai skrg pun nenek dan atuk samakan dia dgn mak ngah sewaktu kecil. adakah patut?? mentang2 lah mama hitam legam waktu kecik.. hahaha*)

salam semua..

saya sekeluarga gembira kerna hari ini adalah birthday cik abam @ dak adik. tak sangka pulak dah besar dah dia. sekejap je masa berlalu. abam adalah anak perempuan dan adik yg sgt dikasihi oleh kami sekeluarga. cik abam yang kononnya tembam/ debab ttp sebenarnya kecik aje tp mmg kuat makan..

ABAM (adik yg tembam), happy birthday, we will always luv u.. parti rumah nenek time raya ok..

dan selanjutnya, pasal blog ni, tetiba blog ni mcm jadik blog masakan pulak haha.. mmg bukan blog masakan ok. bukanlah skrg. saya seronok pulak amik gambar suka2 kasi letak di blog. macam motivasi kpd diri sendirilah bila tau 'ooh boleh jugak aku masak ni'. bukanlah nak berlagak ke hapa.. jauh sekali. rasa pun famili sendiri yg rasa biasalah unsur2 bodekan (ke ugutan?? hehe) mesti kuat.. dan seronok jugak bila famous blogger spt MK dan Kak Nur My Lil Kitchen dtg melawat.

tp blog ni sebenarnya my virtual diary utk tatapan anak2 di masa depan nanti. mgkin bila i dah tua, dah tak kelakar, dah tak masak lagi, dah nyanyuk, dorg akan baca blog ni dan tau betapa saya kasihkan dorg.. wah.. wah.. macam sedih.. tp betul.. sebab tu blog ini hanya org2 yang tertentu saja yg dijemput.. tapi sesape nak baca pun ok, selagi tak mndtgkan masalah dan niat baik ok jerr.. dan chef2 dtg melawat dialu2kan ok..

so kepada semua pembaca blog ini seperti..jeng..jeng..jeng.. chef MK, fara kaktus kepala merah, denny, k suhaina yg hantar handmade raya card utk saya, sharifah norlaila ratu gosip, normah miss venezuela, zuhaileen ayam den lapeh (*apa kaitan??*), kak wati yg sebenarnya kak suria yg bagitau update blog ni kat kau (*kak suria maafkan dia, dia mmg malas bukak pc utk tujuan lagha*), Kak Nuridah chef dikasihi dan tak lupa kepada dak dak seperti dak zam, dak wan, dak aiman, dak airis, dak ise peguam jenayah terhebat dan semua yg pernah, sedang, dan akan terus membaca blog ini:

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. MAAF ZAHIR DAN BATIN. jemput dtg rumah k. tak buat open house boleh dtg anytime. kasitau 6 jam awal utk elakkan dari minum sirap dan telan biskut je hehe..

*saya akan mula cuti besok (8/9-19/9). lela nasib aku nak pegi family day kat bukit merah 17-19 kalau tak aku tak hampunkan dikau.. hahaha.. gila kempunan nak pi penang makan nasik kandaq.. takpelah lain kali kita set lagilah*

bye..luv ya all..

-dak diana-

4 comments:

  1. laila kiut7/9/10 3:30 PM

    wei janganler marahkan akau pasal gathering tu...cemane aku nak pergi bersuke ria kalo family aku ade majlis keluarga...ni anak Nyah aku yang pertama nak kawin ..so WAJIB lah memeriahkan majlis...takper norm kata voucher hotel dia valid for 6 months..awal taun depan kite g

    ReplyDelete
  2. yelah aku taule kau tu ramei anak buah dah besor..takpelah lgpun si nabil ada konsert raksasa dia, si kurus normah maybe ada exam. kira halal le tu. nasib aiman tak tau haha kalu tak mampos nak menjwb. takpe aku buleh menyempit join famili fezal raya ke perak nx wik. sblm tu eksen konon nak pi penang.. hehe

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin. Harap2 belum terlewat nak dapat duwit raya.hehehe :)

    ReplyDelete
  4. woi, geng x dpt la kita berjumpa kat penang
    so kita punye cita gossip terpaksa la ditunda ke waktu yg lain (mungkin cita gossip yg dikumpul tak cukup)
    so apa pun, kita plan lagi, kalau bulan 12 pun ok gak-coz aku dah abis xm and bebudak sekolah pun cuti
    voucher aku tu rasanye price dah fixed
    aku lak time tu dah boleh bercuti-he3x (perasan confirm jer)
    ms anonymouus tu cik bumze ker-bunze ni sokmo tenggelam-he3x

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..