July 6, 2010

oh belaian jiwa-carefree

salam. hiks. saya tak tau org lain tetapi saya adalah sgt gembira apabila mendengar lagu kegemaran saya belaian jiwa original version by carefree di radio pagi ini..

dgn mood suam2 kuku pagi tadi, hati saya berbunga2 mendengar intro lagu itu. tak ingat tajuk pun selalunya kalau lagu feveret nih, tapi ayat first tu akan keluar sama dgn lagu tu. bukak radio full blast, kalau treler hon pun sure tak dengar. gilo betul..

ok. mari nyanyi dengan saya para hati di luar sana yang romantis:

belaian jiwa by carefree

seindah
tiada lagi kau kuingatkan
sayang kau hilang
menanti
biar sampai akhir hayatku di dunia ini

kau tahu betapa ku sayang padamu
hanya bidadari sebagai ganti
hanya takdir menentukan ia
oh belaian jiwa

oh angin
sampaikan laguku padanya
yang sedih pilu
terimalah laguku jadi teman hidupmu
untuk selamanya

kau tahu betapa ku sayang padamu
hanya bidadari sebagai ganti
hanya takdir menentukan ia
oh belaian jiwa..


kenapa bile kita tak ingat tajuk lagu pun tapi kita still boleh nyanyi secara spontan? maybe ada satu bahagian otak kita yang boleh simpan memori yg kita suke, yang kalau kita andaikata terhilang ingatan pun masih boleh nyanyi lagu yang sama macam bercakap dalam bahasa yg samalah. takdolah org melayu ilang ingatan tetibo cakap jerman ko? paham tak apa saya cuba maksudkan? tak paham ok takpe sambung buat kerja jgn melilau makan vitamin jgn hilang ingatan ye..

lagu ini menceriakan hidup saya pagi tadi. antara bende yg boleh buat saya happy gile on-the-spot adalah:

*mendengar lagu kegemaran saya diputarkan oleh dj radio*

gila simple kan saya ni..

hehe

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..