May 14, 2010

adamaya and i

hehe..cuba utk tidak lagi membuat entri2 sedih. sebab hidup ini sekejap je buat pe lah nak bersedih2 je. tp lately adalah sering tersyahdu menengok citer adamaya tu. citer yang sgt best. lari lah dari tema2 biasa drama2 melankolik melayu ini.

moral cerita itu adalah banyak. antaranya tak kira dah berapa lama kita dah tersalah jalan, terlalu jauh tersimpang ke, sila patah balik. takde sapa yang boleh judge kita di dunia ini bahawa kita dah terlewat utk berpatah balik..

dan juga manusia adalah tetap manusia biasa. membuat kesilapan tapi semoga Allah itu akan sentiasa membantu kita di saat2 kita terhanyut.

walaupun saya tak pernah termimpi utk menghadapi situasi sama seperti keluarga adam, bersama2 lah kita berdoa agar Allah memberikan kita kekuatan di saat kita ditimpa musibah. itu tanda Dia menyayangi kita.

antara benda2 yang boleh membuat saya menangis on the spot ialah:

1. menonton watak adam dalam adamaya dalam beberapa adegan;
2. mengingati arwah anak saya yang meninggal dalam kandungan pada tahun 2008 semasa berusia 10 minggu. saya namakan dia angah. dia akan sentiasa berada dalam ingatan saya di dunia ini dan juga di dunia selepasnya.



(kengkonon itulah angah-di syurga. agak over cara pemilihan gambar ye saya tahu)

i'll be missing u-puff daddy & faith evans

chorus:

"every step i take
every move i make
every single day
every time i pray
i'll be missing u

thinking of the day
when u walk away
what a life to take
what a bond to break
i'll be missing u"

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..