March 18, 2010

hampir ke situ by mendua


lama tak menulih. takde idea dan kunun2 sibuk taim cuti sekolah. demam pulak wikend so sgt tak best ok projek masak terbengkalai. tapi dah cube juga mi hailam busu leha kelolaan Mak Kintan. speechless. tak sangka aku bejaya masak mi hailam walopun selama ini mengomen tak hingat mi hailam kat kedai tak sedap. bagus. sekarang rasakan papa dan aiman komen masakan kau. but beware papa, sebarang komen mengeciwakan bermakna mogok masak 2 purnama. wakaka..

sebelum korang muntah or pengsan dengo citer or tengok gambo masakan aku, marilah kita besama2 menyanyi lagu peberet saya ini hasil ikhsan cd kakak saya yakni dak wati. lagu ni ada dalam movie duyung lakonan maya karin tu.

p/s :keadaan diri masa nak nyanyi ni sebaik-baiknya sewaktu sdg menginsapi diri seperti: selepas tengok orang pakai handbag mahal2 kenapa aku tak boleh beli ha, or tengok pompuan anak 4 tp kurus ramping kenapa aku tak boleh ha? ha cam tu leh lebih kurang. pastu renung2kan dan (selamat beramal..eh diam kau) bayangkan dalam minda gambar2 orang yang mengasihi kita seperti pasangan kita (1 cukup, lebih penampau muka sekali), anak2 secukup rasa, adik beradik selabu dua (bagi adik beradik tembam..peace), kawan2 sekilogram (carik yang kurus utk semangat menurunkan berat badan) dan mak bapak secubit dua. lepas tu ko tumis sume dalam otak kau dan mule nyanyi ni..(serius sedey lawak resipi ni)

-come sing with me-

hampir ke situ (dah nak sampai le tu)
by mendua

aku sedar
bukan mudah
untuk mengejar
mimpi indah
pernah suatu ketika dulu
ku punya harapan besar
kini aku tak pasti
dapatkah kumiliki

sudah jauh
kita tempuh
kekalkanlah impian lalu
mungkin ada hikmah yang akan menunggu
di penghujung jalan
biar nanti kecewa
setidak-tidaknya coba

chorus:
jika halangan menduga
perjalanan kita
janganlah kau putus asa
kerana
ku ada di sisi
setia menemani
andai semangatmu gugur
genggamlah tanganku
KITA HAMPIR KE SITU

adakala ku terasa
harapan tak setegah
tetapi apakah andainya
berhenti separuh jalan
percayalah padaku
aku yakin kita mampu

biar orang katakan
rapuhnya harapan
bukan mereka tentukan

kau ada aku
dan aku punya kamu
apa pun akhirnya
tetap bersama...

pengajaran: tak salah berangan apa2 yang sekarang macam tak masuk akal namun haruslah disertai dengan ilti(dak)zam yang kuat (abg aku dak zam) bagi membolehkannya menjadi realiti. so go diana, the biggest loser..motto 'saya nak kurus cam dulu'..

hihihi..never stop dreaming frens..see ya again..

No comments:

Post a Comment

masa untuk bersuka-ria..