February 5, 2010

memori bas patt hupp

bas patt hupp ni adalah bas yang saya naik dari kecik sampai le ke agak mendebab sekarang ni dengan kadar bmi yang membimbangkan..dari rumah mak saya di mesjid tanah hinggalah ke melaka town..byk memori ooi naik bas ni..especially masa chambering or latihan praktikal..kenkadang selisih ngan bas ni kat melaka sentral or masjid tanah ke, rasa cam nak turun keta dan naik sekali ngan anak2..malangnya, bakul alisha je udah seberat itu tidak termasuk beg superheroes aiman yang penuh dgn buku mengaji dan juga mainan2 yang akan turut dibawa pulang ke kampung, menggagalkan niat itu..

SRIDZAF

memori terawal adalah dengan geng sridzaf dulu.walopun bapak guru besar kat sekolah boleh balik sekali tapi masih akan mencarik alasan untuk balik petang naik bas sebab akan berjalan kaki beramai-ramai ke bus stand yg dulunye di Pustaka Kamat then bus station skrg..sambil berjalan itu pulak byk memori lagi antaranya mongun yang diganggu lelaki gile seks (mongun, ko terlalu cun masa tu), dan tak lupe sesi gelak ketawa yang tak abis-abis oleh aku, eiyza (pasal chin peng obviously, the idola), ah chimbam yang telah kurus skrg,zaza pilus, fizah borhan dan juga zurin dan suraya..saat2 berjalan dari sgb hingga ke bus stesen itu masih terbayang sekarang..best woi masa tu..ketawa sampai pengsan..kadang2 bile aku balik masjid tanah (ari jumaat biasanya) waktu ofis hour nampak budak sekolah jalan kat the same route kita dulu, buat pulak halangan jalan sampei keta tak buleh jalan sampei hon2, aku ketawa jer tingat masa dulu cuma bezanya, kita adalah lebih tercun ketika itu..(aww..perlukah statement itu)..biasale kita akan marah keta2 yang hon dulu seolah2 bapak kita adalah tuan punya jalan..(terutama ah chim dengan wajah comel mencuka itu menjeling kereta2..cuba bayangkan..ok dah..)

bukan setakat waktu sekolah tetapi waktu ke tuisyen di mana mongun mendapat namanya dari parti pasok momogun yg diberikan oleh peminat beliau yakni cikgu jasmi (ooi mongun ramainya peminat)..kita tetap naik bas except eiyza dan ah chim yang menaiki prebet sapu di public phone dekat gedung harian sekarang..mongun naik bas mara liner,zaza naik patt hupp ke lubok cina..sampei ke beraya pun kita naik bas ni..memori betul..

k suhaina

memori lain adalah masa praktikal naik bas dengan kak suhaina yang terbest.biasa kita akan diskusi kisah2 drama korea yg kita tengok di samping kisah2 lain terutamanya seperti kisah opis dan juga kisah peminat2 kak su.. :) kak su, saya ada simpan satu tiket RM2-10 bas patt hupp itu dr masjid tanah ke melaka (nak scan ntah mana saya letak masa pindah brg ari tu).mak saya kata beberapa taun lepas dah naik dekat RM4-00 dah tambang bas.nasib le kita dilahirkan lebih awal kalau tak pengsanlah kita nak menanggung kos tambang itu.elaun saya rm400 jer masa tu. namun tak boleh merungut kalu tak mak saya kata "tu le kan mak dah suruh jadik cikgu"..podih telingo..

ada sekali tayar bas meletup, bas berpusing-pusing nasib pak cik driver dengan hebatnya berjaya memarking bas itu betul2 di tepi jalan yang bertebing di tepinya di solok duku..nasib, kalu idak tah kat manalah kita ni sekarang..dapat apartmen bawah tanah ke..hi2x..nauzubillah..kak su plg terer, turun jer dr bas masa tu, di saat2 org sume terkujat dan lega terselamat, ayat pertama kak sue saya tak leh lupe,"ni lambat nanti saya nak tengok drama korea ni pukul 7"..ha3x..kak su2x..ada ker drama korea itu lebih penting..relaks je kak sue macam tau jer kita akan terselamat..hi3x

kpd rakan2 sridzaf yg terdiri drpd sue, riza, ina, diana, zaza, afida, fiza..jgn le lupe memori kita berjalan beramai2 ke bus stand itu..aku tak penah ada grup kawan2beria2 ada nama tau..siap ada nama masing2 lagi tu kat nama kumpulan tu..haha..aku rasa ada gambar kita kat bus stand tu tp aku ni masalah scanner pulak..

kpd k su, time kasih kerna bersama saya di kala susah dan senang.u r the best.

walopun sridzaf itu dah tak jumpa sebahagian ahlil nye dekat 15 tahun dan kak su dah 3 tahun, korang still my bes pren..

dan kepada bas patt hupp..time kasih kerana memberikan memori bersama kengkawan saya ini..walopun dorg ni dah berketa besar, takkan sesekali kami melupakan..

adios amigos para siempres

6 comments:

  1. Tkyh tggu scanner. Ko tgkp je gmbr lame tu guna henpon ke.. kamera digital ke.. pon boley..

    ReplyDelete
  2. wah, entry kali ni paling best.. paling kelakar & paling sedey at d same time.. hehe.. kenangan betul.. kuat betul memory ko, x heran la ko dpt menghapal segala kes2 tuh.. hehe..

    bila aku baca memori bas patt hupp nih aku ketawa tkekeh2 sampai aleesya pandang semcm je.. tapi tetiba terasa mcm nak nangis plak.. tp aku x nangis la, takut laki aku tipon ambulan plak kang.. sekejap ketawa, sekejap menangis.. hehe

    aku igt lg mamat giler seks tu, nama dia dak adam kan? yg selalu lepak kat kedai esah kan? hehe.. n pasal cikgu jasmi tu pon ada citer kelakar jugak, yg ko & jariah telah menspreadkan citer yg cikgu tu dah arwah, skali tu masa aku jadi cikgu tuisyen kat anggerik tu masa tunggu result SPM aku tdgr suara yg sgt diingati.. bila aku tinjau kat cermin pintu class tu tkujat beruk aku bila tgk cikgu jasmi yg korang kata dah arwah tu tgh lantang mengajar.. isk.. sampai skang aku x mintak mahap lg dgn dia sbb tbabit dlm aktiviti penyebaran maklumat palsu tu.. bila kita nak jumpa dia?

    aku rasa menjadi geng SRIDZAF adalah antara kenangan paling manis dlm hidup aku.. :)

    ReplyDelete
  3. den:genius sungguh ko ni den..mantap..

    mongun:aku time baca komen ko pun ketawa n sedey gak.tak sangka masa memisahkan kita ek.pasal cikgu jasmi itu aku ingat tapi tak tergamak (ayat eiyza 'tergamak' bila mengutarakan isu chin peng menyakat dia) nak tulis..pasal lelaki gile seks tu aku ingat pasal ko sorg jer yg nampak..nampak sgt mamat tu nak mngghairahkan ko..ha3x..
    lawak tul lah..byk lagi memori kita bergelak ketawa dgn majalah ujang pagi2x, lepak tempat ko dan su yg jadik port, chin peng mengurat eiyza..sampai mati pun aku ingat..

    hmm..best lah masa tu..

    ReplyDelete
  4. Slm Diana, betul2 komen kwn2 Diana ni, yg akak ingat time nak kejarkan pagi2 nak naik bas Patt Hupp dan petang2 time balik aje... tupun pasal nak kejar nak duduk lah...kan ke rumah kita ni jauh... tp bab tyre pancit tu terlupa daaa...mesti gara2 ingat citer Korea lebih heheh... tp ingat sekali tu kenapa ye, yg kita naik kete tut... di tepi pantai... heheheh.... jgn marah... cis, masa tu kata kawan, yg kita ni dah tentu lurus bendul rupanya kawin... jgn marah... oo.. si Wan tu, bagusnya... chayo2...

    ReplyDelete
  5. But seriously, memang sgt kenangan naik bas Patt Hup tu... siap pakcik2 Driver pun dah kenal asyik2 muka ni naik bas tiap2 hari... sedih pun ada kan... naik bas ajela kita...dahla basnya uzur sokmo... Yela...tp bagusnya... biarlah kita sentiasa dpt mengenangkan bukan senang nak senang kan... Chayo!

    ReplyDelete
  6. kak su..betul3x..eh sesi menumpang tu masa bas rosak kan..hehe..driver saya tuh..dulu kini dan selamanye but now with xtra baggages..heheh..

    ReplyDelete

masa untuk bersuka-ria..